شماره :
221
یکشنبه 1402/01/27 02:39

آیا ایده شما قابل اجرا است؟

ایده

اعتبار سنجی ایده یکی از اموری است که کارآفرینان باید پیش از پیاده‌سازی و راه اندازی استارتاپ آن را به درستی انجام دهند. با پرسیدن این 6 سوال می‌توانید میزان اعتبار ایده خود و احتمال موفقیت آن را ارزیابی کنید.

  1. زمان مناسب (The Right Time)

 بهترین ایده‌ها هم در زمان نامناسب ممکن است با شکست روبرو شوند. ورود زودتر از موعد و یا دیرهنگام هر دو به یک میزان می‌تواند ریسک شکست استارتاپ را افزایش دهد.

  1. بازخورد از پذیرندگان اولیه (Early Adaptors Feedback)

پذیرندگان اولیه مشتریانی هستند که محصولات و خدمات را در همان ابتدا و پیش از دیگران بررسی و آزمایش می‌کنند. شناسایی این دسته از مشتریان و بررسی بازخوردهای آنان می‌تواند نحوه عملکرد محصول در آینده را مشخص کند.

  1. همدلی با مشتریان (Empathy with customer)

همدلی یعنی استارتاپ چقدر توانسته است نیازها و خواسته‌های مشتریان را شناسایی کند و در جهت آن محصول را توسعه بدهد. میزان بالای همدلی استارتاپ با نیازهای مشتریان می‌تواند نشان دهد که محصول از شانس موفقیت بالایی برخوردار است.

  1. مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

مزیت آن چیزی است که شما را نسبت به رقبا متمایز و در رقابت موفق خواهد کرد. برای اعتبار سنجی ایده خود بررسی کنید که آیا نسبت به رقبای خود در مدل کسب و کار، نحوه ارائه خدمت و یا طراحی محصول مزیتی دارید یا خیر. 

  1. آسان کردن زندگی (Solve Complexity)

آیا این ایده استارتاپی منجر به محصولی می‌شود که زندگی مشتریان را آسان‌تر کند؟ برای بررسی این موضوع می‌توانید مستقیما این سوال را از آنان بپرسید. آسان‌تر کردن زندگی می‌تواند باعث ترغیب مشتریان به استفاده از محصول شود و شانس موفقیت آن را افزایش دهد.

  1. سادگی ایده (Idea Simplicity)

اگر نمی‌توانید ایده و محصول خود را در یک جمله توضیح دهید، بهتر است آن را کنار بگذارید. ایده‌های نامشخص به کسی کمک نمی‌کند. بهترین ایده‌ها آن‌هایی هستند که به اندازه کافی ساده‌اند و همه متوجه می‌شوند که چه کاری می‌کند.

 

 

source: spdload.com

 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
Image CAPTCHA
کاراکترهایی که در تصویر می‌بینید را وارد نمایید.
X