شماره :
212
چهارشنبه 1401/06/16 11:27

ویژگی‌های یک استارتاپ موفق

استارتاپ
مشخص کردن معیارهای موفقیت استارتاپ‌ها کار ساده‌ای نیست؛ در این مطلب، شش نشانه موفقیت استارتاپ را مرور می‌کنیم.

چه زمانی استارتاپ موفق است؟
مشخص‌کردن معیارهای موفقیت استارتاپ‌ها واقعاً کار ساده‌ای نیست؛ اما برای آن‌که بتوانیم از جنبه‌های مختلف به این موضوع نگاه کنیم، شش نشانه‌ی استارتاپ موفق را با یک‌دیگر مرور می‌کنیم:

استارتاپ موفق چیزی را می‌فروشد که مشتری‌ها می‌خواهند
 اگرایده نتواند نیاز خاصی از مشتری را برطرف کند، ارزش زیادی ندارد. برخی کارآفرینان در ابتدای راه خود و زمانی که برای اجرای ایدۀ خود بسیار هیجان‌‌زده و مشتاق‌اند، تصور می کنند که «اگر ما آن را بسازیم، مشتریان خودشان به سوی ما می‌آیند» اما بعدها می‌فهمند که هیچ‌کس علاقه‌ای به ایده یا محصول یا خدمت آن‌ها ندارد.

در مقابل، کسب‌وکار جدیدی که بتواند از همان ابتدای راه مشخص کند که تأییدیۀ اولیۀ مشتری را دارد، در مسیر موفقیت قرار گرفته است.

استارتاپ موفق برای مراحل رشد اولیه بودجۀ کافی دارد
هیچ‌چیز بیش‌تر از کمبود بودجه و پول،استارتاپ که در ابتدای راه قرار دارد را در مسیر خود متوقف نمی‌کند. استارتاپ‌های موفق معمولاً تأمین بودجۀ اولیه را از سرمایه‌گذاران و منابع دیگر انجام می‌دهند.

در نتیجۀ تحقیقات بازار کامل و صحیح، آن‌ها تا حد خوبی می‌توانند هزینه‌های خود را پیش‌بینی کنند و آن‌ها را مستند سازند و سپس بر اساس این دانش و اطلاعات پیش می‌روند.

استارتاپ موفق چشم‌انداز راهبردی دارد
هر کسب‌وکار تازه‌تأسیس، بایدچشم‌انداز داشته باشد تا بداند که می‌خواهد دریک سال، سه سال یا حتی پنج سال به چه نقطه‌ای برسد. نقاط عطف و راه‌بردهای مشخصی در برنامۀراه‌بردی در نظر گرفته می‌شود. این نقاط عطف شامل پیش‌بینی گام‌هایی است که باید برای تحقق اهدافی مانند گسترش بازار یا چگونگی بهترشدن جهان برداشته شود.

استارتاپ موفق براساس اصل شفافیت فعالیت می‌کند
در دوران دیجیتال، رازداری مدل تجاری مناسبی نیست. استارتاپ‌هایی که به‌طور شفاف کار می‌کنند، کارمندان بهتر و متخصص‌تری را برای همکاری به سوی خود جلب می‌کنند. همچنین خطر گزارش‌های افشاکنندۀ رسانه‌ای را به حداقل می‌رسانند و درنهایت نشان می‌دهند که ادامۀ بقا در اکوسیستم کاری با اسرار کم‌تر درمورد صورت‌های مالی، قیمت‌گذاری و راه‌بردهای جذب مشتری، ساده‌تر است.

استارتاپ موفق تیم بااستعداد تشکیل می‌دهد و در آن‌ها ایجاد انگیزه می‌کند
ممکن است فرد بتواند به ایده‌ای فوق‌العاده برسد؛ اما نمی‌تواند به‌تنهایی کسب‌وکار نوپا و موفق را حول این ایده راه‌اندازی و حفظ کند. برای راه‌اندازی  استارتاپ، تیمی از کارمندان باانگیزه، خوش‌فکر، قابل‌اعتماد و بااستعداد لازم است.

استارتاپ موفق از نظرات هیئت‌مدیرۀ منتقد و آگاه بهره می‌برد
استارتاپ‌های موفق باهیئت‌مدیره به‌طور مرتب در تعامل‌اند، هیئت‌مدیره‌ای که طیف وسیعی از دیدگاه‌های متنوع را به آن‌ها ارائه می‌دهد. این مدیران مایل‌اند ارائه‌ها و مفروضاتتان را زیر سؤال ببرند و بی‌طرفانه برای ایده‌ها و برنامه‌هایتان نظر دهند و در ادامه برای اجرایی‌شدنشان به شما کنند.

وجود چنین افرادی  تضمین می‌کند که بنیادگذار استارتاپ تنها به دیدگاه و تجربۀ خود متکی نباشد.

به نقل از وب‌سایت: nexinolab.com

برچسب‌ها

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
Image CAPTCHA
کاراکترهایی که در تصویر می‌بینید را وارد نمایید.
X